تعریف الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا ان را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای وهوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند البته هر الگوریتم درصد خطای دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است از سئو یک زمانی شاید مطالب که کلمات کلیدی مزرعه وار در ان وجود داشت رتبه خوبی میگرفت اما یادش بخیر.خوب الگوریتم پاندا چه نکات از محتوا را مورد بررسی قرار داد ایا حجم کلمات کلیدی نباید دیگر استفاده شود ایا کپی مطالب بدون منبع جریمه ای ندارد ایا مطالب کوتاه و بی کیفیت رتبه خوبی میاورد مقاله شما میتواند قابل اعتماد باشد مقاله مورد نظر مرتبط با سایت است و تخصصی است چه درصدی از مطالب تکراریست اگر مطالب 20 درصد تکراری باشد بازهم سایت جریمه میشود این مقاله خطایی املایی و نگارشی دارد این مقاله بی طرف است یا فقط برای تبلیغ سایتی خاص است به چه اندازه کیفیت محتوا کنترل شده است کلمات کلیدی بیش از حد باعث ایندکس نشدن مطلب میشود یا اسپمر بودن ضریب ماندگاری یا زمان ماندن در یک مطلب چقدر است میزان بازدید یک مطلب چگونه است ما به موراد مختلف با توضیح اشاره میکنیم:


1-مفید بودن مطالب سایت:

مهم ترین بخش الگوریتم پاندا کیفیت است شاید جالب باشد بدونید که وقتی شما یک مطلب فوق العاده منتشر میکنید که بازدید کننده فراوانی دارد این باعث میشود گوگل نسبت به مطالب بعدی شما دید خوبی داشته باشد!!! و باعث افزایش تراست رنک”ضریب اعتماد” بیشتر میشود همیشه محتوایی خوب به این نیست که 20000 واژه باشد درست است که هر چه مقاله کامل تر باشد و از واژه های بیشتری استفاده کند بهتر است اما مقاله ای خوب است که بتوانند نظر کاربران را جلب کند شاید شما مطالبی در سایت دارید که مثلا یکی از مطلب 1000 بازدید یکی 10000 بازدید و دیگری 500 بازدید دارد ایا تعداد بازدید بالا فقط به خاطر جستجو بیشتر است یا کیفیت مطلب است شاید یک مطلب خوب باعث دیده شدن سایت شود پس از کیفیت خوب بودن یک مطلب میتوان زمان ماندن در یک کاربر در یک  سایت و تعداد بازدید های ان و پایین بودن مقدار مطالب خسته کننده است(نه به معنی کپی بودن به معنایی گفتن مثلا از لینک سازی به تعداد زیاد)استفاده بیش از حد یک کلمه کلیدی در یک مطلب استفاده از عنوان های نادرست و استفاه از کلمات بی ربط در مطالب و نداشتن هدف و تمرکز موضوعی از عوامل موثر است برای اطلاعات بیشتر به مطلب بهینه سازی محتوا رجوع کنید.


2-کپی محتوا هر چند کم الگوریتم گوگل:

این خیلی مهمه حتما بخونید شاید خیلی از دوستان تفسیر شون از کپی کردن مثلا کپی همه مطلب باش یا به خود بگویند ما اول و اخر یک مطلب را تغییر میدهیم تا از بحث کپی بودن مطالبمون فرار کنید به نظر شما چرا من در ابتدا تاریخچه را نگفتم هم تعداد واژه های مطلبم بیشتر میشد هم کامل تر چون وقتی من تاریخچه گوگل پاندا را جستجو کردم حدود 100 سایت شروع مطلبشون تاریخچه بود!!! این یعنی کپی در این حد ریز است  حال بعضی دوستان با عوض کردن برخی کلمات و عنوان در یک مطلب میخواهد رتبه بگیرند از من بپرسید میگوییم تایپ کنید چون طبیعی میشود اگر میخواهید از مطالب سایت های خارجی و ایرانی استفاده کنید سعی کنید ایده بگیرید یا مطلب را بخوانید و هر چه از ان فهمیدید تایپ کنید با نگرش فکری و کلمات خاص خودتان باور کنید گوگل امروزه خیلی باهوش شده است و به کپی بودن حتی یک جمله حساس است پس دلیل عدم پیشرفت خیلی از دوستان این است که وقت میگذارند مطلب را ویرایش میکنند به ان اضافه هم میکنم اما رتبه نمی اورند این نکته را جدی بگیرید اگر امروز درباره  تاریخچه پاندا 100 سایت مطلب گذاشته اند چرا گوگل باید من را در صفحه اول قرار دهد انها که زودتر از من این حرف زده اند پس مطلب من مفید نیست از دید گوگل خسته که نشدید هنوز راز موفقیت در محتوا را نگفتم ادامه بدید.میتوانید بهینه سازی داخلی سایت را مطالعه کنید.


3-نباید ها تولید محتوا در الگوریتم پاندا:

شاید به طور کلی مواردی باشه که محتوا ما رو به شدت شکست خوره کند از مهم ترین انها میتوان نداشتن هدف باشه وقتی شما قرار سئو مطلب بگذارید دیگه نباید درباره مثلا طبیعت بکر صحبت کنید تمرکز کردن روی موضوع خودتان باعث میشود که هم بازدید کننده ها به مطالب شده بیشتر اعتماد کنند هم مطالب شما را تخصصی بدونن مثلا مد شده الان سایت های بی ربط به سئو خدمات سئو قرار میدهن وقتی شما یک مطلب در سایتتون درباره بهینه سازی ندارید یا رتبه خوبی در بهینه سازی سایت ندارید چگونه میتوانید روی سئو تمرکز کنید یا حتی مطلب بگذارید چه اتفاقی میافتد مطالب شما رتبه نمی اورد و روی مطالب مرتبط و مفید سایت هم تاثیر منفی میگذارد از دیگر روش ها برای این الگوریتم میتوان گفت به روز رسانی مدوام و پشتکار شاید سایتی که تازه تاسیس باشه و همه عوامل بالا را رعایت کند باز هم شکست بخورد و رتبه نیاورد پس شما باید در بهینه سازی سایت صبور باشید دیده شده مطالبی که مفید بوده بعد از مدتی به صفحات اول راه پیدا کرده پس یادتان باشد هدف برای سایت هدف مشخصی انتخاب کنید در تولید محتوا باید هدف داشته باشید زیرا که هم بازدید کننده ها را سردرگم نمیکنید هم محتوا مترکز تولید میکنید.


4-برند سازی راز موفقیت:

قرار شد راز موفقیت در این الگوریتم بگیم برند سازی امروزه گوگل به سایت های که برند شده اند توجه بیشتری دارد و بهتر رتبه میدهد بزارید بیشتر توضیح بدهیم شما وقتی کلمه ای را جستجو میکنید روی کدام سایت کلیک میکنید سایتی که میشناسید سایتی که برند ان برای شما اشناست یا سایت های که برای اولین بار است انها را میبینید باور کنید که روی سایتهای اشنا کلیک میکنید درست اهمیت برند سازی در این الگوریتم اینجا مشخص میشود که نرخ کلیک شما فوق العاده بیشتر میشود وقتی یک برند یک مطلبی را منتشر میکند حتی اگر ان مطلب از نظر کیفیت هم متوسط باشد باز هم عالی دیده میشود!!! مثل متخصصی میماند که شما تحقیق نمیکنید که چقدر از حرف های ان میتواند علمی و ثابت شده باشد شما باید به موتورهای جستجو بفهمانید که برند ما بهترین است شاید یکی از روش های اینکه بفهمیم چقدر برند سازی ما موفق بوده است این باشد که چقدر اسم خود سایت جستجو شده است!!! مثلا سئو ماوی چقدر جستجو شده است ایا به عنوان کلمه پیشنهادی در نوار جستجو گوگل دیده میشود اید وقتی مینوسید سئو م  گوگل متوجه میشود منظور شما سئو ماوی است البته شاید این تازه یک تکنیک اولیه باشد پس برند سازی به یک لوگو یا یک ویدیو یا تبلیغ در یک سایت معطوف نمیشود شاید بارها یده باشید که یک سایت در تمام جستجو مرتبط به یک موضوع شما حضور دارد !!! شاید خیلی بگویید این سایت قدرتمند است درست است قدرتمند است اما برند سازی را میداند به نظر شما سایتی مثل دیجی کالا بک لینک میخرد یا سئو داخلی سایت را به بهترین شکل رعایت کرده یا در مطالب خود بهینه سازی را رعایت میکند باور کنید نه این سایت روی برند سازی وتکرار اسم سایت خود کار کرده اند به شکلی که شما مجاب شوید وقتی بخواهید مطلبی درباره موبایل را مطالعه کنید جستجو کنید نوت 3 دیجی کالا بله این امر باعث میشود که گوگل متوجه شود این سایت یک سایت برند است جالب اینجاست بدانید در برخی کلمات خود گوگل این سایت را معرفی میکند پس راز موفق در الگوریتم پاندا برند سازی است خوب باید بگوییم برند سازی و سئو دو عامل جدا ناشدنی است زیرا که اگر شما مثلا در مطالب خود رتبه بیاورید اما ناشناس باشید شاید نتوانید جایگاه خود را حفظ کنید که خیلی از سایت ها بوده اند همه موارد را رعایت کرده اند اما برند نساخته اند مثلا دائما دامنه عوض کرده اند یا یک ایده درست از برندینگ نداشته اند و شکست خورده اند.


5-حرف پایانی در گوگل پاندا:

ما همیشه در مطالب خود یک شاخص قرار میدهیم امروز هم برند سازی را شاخص میدانیم زیرا که اخیرا به یکی از عوامل مهم سئو ماوی تبدیل شده است و حتی میتوان گفت ان بخش از سئو که مربوط به نگه داشتن و برگرداندن بازدید کننده و کلیک کردن در جستجو ها به برند سازی مربوط میشود نا گفته نماند برند سازی به معنی استفاده از روش های خیلی سخت یا ایده های هزینه اور نیست شاید جالب باشه بدونید گوگل در سادگی برند شد شما گوگل را با یاهو مقایسه کنید در صفحه اول فرق گوگل با یاهو در این است بیشترین مطالب جستجو شده جستجوگر مهم است یا جستجوی کاربر پس همیشه برند سازی به هزینه بالا یا ایده فوق العاده نیاز ندارد شاید یک مطلب حرفه ای هم شما را برند کند!!! در اینجا میتوان مثال زد اما شاید تبلیغ دوستان شود امیدوارم کمی و کاستی های این مطلب را ببینید و در نظرات به ما کمک کنید موفق باشید.